ÁSZF

PETRA HOTEL – ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Érvényes: 2024. január 01-től

1) A SZOLGÁLTATÓK ADATAI:

Cím: PETRA HOTEL 4400 Nyíregyháza Szarvas utca 95.
Levélcím: PETRA HOTEL 4400 Nyíregyháza Szarvas utca 95.
Telefon: +36 20 514 8944
E-mail: info@hotelpetra.hu
Internet: https://www.hotelpetra.hu

2) A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉNEK MÓDJA ÉS FELTÉTELEI:

a) a szolgáltatás megrendelése:
A megrendelést minden esetben írásban (telefax, e-mail, stb.) kell megküldeni az illetékes
szállodának. Az egyes szállodák elérhetőségei a Petra Hotel kiadványaiban, a szálloda saját
prospektusain, valamint a www.hotelpetra.hu honlapon találhatók.
A megrendelésnek tartalmaznia kell a Vendég nevét, címét, az érkezés és távozás pontos időpontját,
a szobatípus pontos megnevezését.
Amennyiben a szállodában különböző típusú szobák, a megrendeléskor félreérthetetlen módon
közölni kell a szállodával, hogy a Vendég megrendelése milyen típusú szobára vonatkozik.

A szálloda minden megrendelést írásban igazol vissza (telefax, e-mail; kizárólag ez esetben jön létre a
kötelem), vagy arról tájékoztatja a Vendéget, hogy a megrendelést nem fogadja, a szerződés nem jön
létre (figyelemmel arra is, hogy a szerződésen belül is elállási jog illetné meg a Petra Hotel-t).

b) közvetített szolgáltatások:
A szállodai alapcsomagban szereplő, illetve a szállodában igénybe vehető közvetített szolgáltatások
aktuális listája elérhető a Petra Hotel weboldalán.

c) az ajánlatok érvényessége:
A Petra Hotel ajánlatai – a Napi szobaárak kivételével – csak korlátozott mennyiségű szobakapacitással
állnak a Vendégek rendelkezésére.

d) a szolgáltatás lemondása:
A Vendég kötelezettséget vállal arra, hogy az általa megrendelt szolgáltatások esetleges
lemondásáról, módosításáról vagy bármilyen egyéb változásról a szolgáltatás kezdetét megelőzően,
írásban tájékoztatja az érintett szállodát.
Egyéni megrendelések esetén kötbérmentes lemondásra – amennyiben a vendéggel megkötött
egyedi megállapodás másként nem rendelkezik – az érkezést megelőzően három nappal van
lehetőség.
Amennyiben a Vendég nem érkezik meg, illetve rendelését nem mondja le a megfelelő határidőig,
a kötbér mértéke a megrendelt szolgáltatás díjának 70%-a, de legalább a megrendelésben szereplő
1 napi szobaár.
Csoportos megrendelés esetén egyedi üzletkötéskor kerül sor a lemondási feltételek rögzítésére.
A Petra Hotel fenntartja magának a jogot,
i) hogy a Vendég által megrendelt és visszaigazolt szolgáltatások teljesítésétől legkésőbb a
szolgáltatások igénybevételének megkezdését megelőző 30 nappal – a Vendég részére írásban
megküldött nyilatkozattal – elálljon, a Vendég által esetlegesen pénzben megfizetett előleg egyidejű
visszautalása, vagy SZÉP kártyáról történt előlegfizetés esetén a SZÉP kártyára történő visszatérítés
mellett. Csoportos megrendelés esetén egyedi üzletkötéskor a fentiektől eltérő elállási feltételek is
rögzítésre kerülhetnek.
ii) ha a Vendég, a Petra Hotel által a jelen ÁSZF 3. pontja alapján kért fizetési garanciát nem, vagy
nem teljes mértékben a számára meghatározottak szerint teljesíti, a Vendég által megrendelt és
visszaigazolt szolgáltatások teljesítésétől – a Vendég részére írásban megküldött nyilatkozattal –
elálljon, a Vendég által esetlegesen pénzben megfizetett fizetési garancia, előleg egyidejű
visszautalása, vagy SZÉP kártyáról történt előlegfizetés esetén a SZÉP kártyára történő visszatérítés
mellett. Csoportos megrendelés esetén egyedi üzletkötéskor a fentiektől eltérő elállási feltételek is
rögzítésre kerülhetnek.

e) a szállodába történő érkezés-távozás:
A szállodai szobát az érkezés napján 14:00 órától lehet elfoglalni, és a hazautazás napján 10:00 óráig
kell elhagyni.

3) FIZETÉSI FELTÉTELEK

A megrendelt szolgáltatások ellenértéke fizethető átutalással, illetve a helyszínen készpénzzel,
bankkártyával, valamint a hatályos jogszabályoknak megfelelően – Széchenyi Pihenőkártyával (SZÉP
kártya).

A Petra Hotel fenntartja a jogot, hogy a vendég által megrendelt szállodai szolgáltatás igénybevétele
előtt, de legkésőbb a vendég érkezésekor a szálloda fizetési garanciát kérjen. A fizetési garancia lehet
a vendég bankkártyájával történő előauthorizáció, illetve a megrendelt szolgáltatás helyszínen
történő kiegyenlítése érkezéskor készpénzzel, vagy a szálloda által elfogadott készpénz
helyettesítőkkel, továbbá a szolgáltatás igénybevételének megkezdése előtt a megrendelt
szolgáltatás értékével egyező összegű banki átutalás a szálloda bankszámlájára.
SZÉP kártyával történő fizetés esetén a jogos kártyahasználat érdekében a szálloda kérheti a
megrendelt szolgáltatások előre történő fizetését, és a Vendég személyazonosításra alkalmas
közokiratát (személyi igazolvány, vezetői engedély vagy útlevél bemutatása). A Vendég köteles az
azonosítási felkérésnek eleget tenni. Ha az azonosítás bármely, a szállodán kívülálló okból nem
valósul meg, a szálloda megtagadhatja a SZÉP kártyával történő fizetés elfogadását.

Átutalás esetén – amennyiben a szállodával, illetve a helyfoglalási irodával kötött szerződés másként
nem rendelkezik – a megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Vendég köteles az érkezés előtt az
illetékes szálloda bankszámláján jóváírni. Bármilyen okból meghiúsult szolgáltatás, illetve a
szerződéstől történő elállás esetén az előre teljesített ellenérték – előleg – teljes összege visszajár a
Vendégnek, melyet a Petra Hotel tíz munkanapos határidővel térít vissza.

  1. január 09-étől a belföldi szállodák esetében készpénzzel történő fizetés csak a Recepción
    lehetséges.

KÉSEDELMES TELJESÍTÉS

A Petra Hotel felszámítja a Behajtási költségátalányról szóló 2016. évi IX. törvény alapján a
vállalkozások és a szerződő hatóságok késedelmesen teljesített számlái tekintetében esetenként
40,00 eurónak megfelelő, a Magyar Nemzeti Bank – késedelem kezdőnapján érvényes – hivatalos
deviza-középárfolyama alapján meghatározott forintösszeget (a továbbiakban: behajtási
költségátalány), mely tényt az 1. fizetési felszólításban szerepeltet. A behajtási költségátalány az első
fizetési felszólítás dátumával válik esedékessé, teljesítése nem mentesít a késedelem egyéb
jogkövetkezményei alól (a késedelmi kamat összegén felül érvényesíthető).

Késedelmes teljesítés esetén a Petra Hotel a Ptk. alapján járó késedelmi kamatot jogosult
felszámítani, kivéve ha a két fél között létrejött szerződés ettől eltérően rendelkezik.

Petra Hotel az alábbi sorrendet alkalmazza a tartozások befolyásának könyvelése és a követelések
kiegyenlítése során jogi eljárások alkalmával: 1. Tőke, 2. Jogi eljárási díjak, végrehajtót megillető
költségátalány, 3. Behajtási költségátalány, 4. Késedelmi kamat, 5. Ügyvédi költségek.

4) ÁRAINK

A Petra Hotel által kiadott árak minden esetben tartalmazzák a nyomtatás időpontjában érvényes,
törvényben meghatározott ÁFA-t. Az árak nem tartalmazzák azonban az idegenforgalmi adót,
amelyet a szolgáltatás helyszínén kell megfizetni, kivéve azokat az árajánlatokat, amelyek esetében a
Petra Hotel külön jelöli: „a feltüntetett árak az idegenforgalmi adót is tartalmazzák”. Az árak nem
tartalmazzák továbbá az oda- és visszautazás, valamint az idegenvezetés díját sem.
Az árak – a 4/2009 (I.30) NFGM-SZMM együttes rendelet 6. §-a alapján – a szolgáltatás nyújtásának
helyén, jogszabálynak megfelelő módon kerülnek feltüntetésre. A Vendég a szolgáltatás díjáról a
szálloda recepcióján is megfelelő tájékoztatást kaphat a szolgáltatásnyújtás megkezdése előtt.

A Petra Hotel az árváltozás jogát fenntartja.
Az aktuálisan érvényesítésre kerülő árakat a szálloda a megrendelés visszaigazolásában közli. A
szálloda árainak aktuális alakulásáról tájékoztató a Petra Hotel honlapján (www.petrahotel.hu)
található.

Szolgáltató és a Vendég megállapodnak, hogy a nyújtott szolgáltatás teljesítési időpontjának (Áfa tv.

  1. § (1) bekezdés) a vendég által utolsóként, tényállásszerűen igénybe vett szolgáltatás napját
    tekintik.

5) EGYEDI SZOLGÁLTATÁSOK

  • gyermekkedvezmények:
    A kedvezmények kizárólag a szülőkkel együtt utazó gyermekekre érvényesek, diákcsoportokra nem
    vonatkoznak.

6) REKLAMÁCIÓ

A szállodai szolgáltatás ideje alatt felmerülő esetleges panaszok esetén a Vendég az elutazás
időpontjáig a szálloda recepcióján, írásban élhet kifogással.
A szálloda a panaszokat három napon belül köteles kivizsgálni, illetve azokra érdemben reagálni.

7) KÁRTÉRÍTÉS

A szálloda az általa okozott károkért a vonatkozó jogszabályok szerint felel.
Amennyiben a vendég a helyszínen elmulaszt panaszt tenni, a későbbiekben kártérítésre nem
jogosult.

A Vendég kijelenti, hogy az Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat megismerte, azokat
tudomásul vette és a Házirendet magára nézve kötelezően elfogadja.

Nyíregyháza, 2024. január 1.